Nordic Milk kestlikkuse strateegia

Projekti eesmärk oli luua Nordic Milkile kestlikkuse strateegia, mis kataks erinevaid aspekte Nordic Milki tootmises ja toodetes. Lisaks keskkonnamõjudele keskenduti ka sotsiaalsetele ja juhtimispõhimõtetele, et käsitleda kogu ESG teemade spektrit. Arvestades, et suur osa Nordic Milki keskkonnamõjust tuleneb väärtusahelast (peamiselt piimatootmisest), oli lähenemine lai ja kaasav – nii ettevõtte seest kui ka sidusrühmade perspektiivist.

Peamised tegevused

Projekti käigus määratleti fookusteemad ja ambitsioonid, seati mõõdetavad eesmärgid ja vastavad mõõdikud ning tuvastati strateegilised tegevussuunad eesmärkide saavutamiseks ja ambitsioonide realiseerimiseks.

Protsessi etapid

Protsess jaotati erinevateks etappideks, et tagada Nordic Milki juhtkonna ja võtmeisikute aktiivne kaasamine ja keskendumine võimalikult täpselt nendele teemadele, kus nende panus oli kõige olulisem.

Järgitud raamistikud

ÜRO kestliku arengu eesmärgid, GRI aruandlusraamistik, SBT põhimõtted ning näiteks ka Eesti Toiduainetööstuse Liidu iseregulatsioon kestliku tootmise kohta.

Tulemused

Nordic Milki kestlikkuse strateegia lõplik koostamine hõlmas praeguse olukorra kaardistamist, selle sidumist rahvusvaheliste eesmärkidega, ettevõtte ja sidusrühmade mõjude kaardistamist, fookusteemade valikut kuni tegevussuundade loomiseni eesmärkide saavutamiseks (üksikasjalikke tegevuskavasid ei koostatud). Strateegia on veel töös ning tulemused ilmnevad ajapikku, kuid juba strateegia väljatöötamise käigus loodi märkimisväärset väärtust, kaasates ettevõtte võtmeisikuid ja koondades teemad ühtsesse raamistusse.

Projektijuht ja meeskond

 

Marko Siller (Sustinere asutaja ja partner), Indrek Talpsep (ESG ja muutuste juhtimise ekspert), Taavi Vaasma (keskkonnaekspert), Els Heile (ESG ja regulatsiooni ekspert), Simone Sui (keskkonnaspetsialist), Markus Kivimägi (ESG ekspert).